I główka pracuje! Jak podnieść własne efekty pracy?
Zapewne każdemu z nas zdarza się być rozdrażnionym i nieobecnym w pracy.
Jesteśmy ludźmi i mamy do tego prawo. Nasze słabsze chwile mają jednak ogromny wpływ na naszą efektywność w pracy, a co za tym idzie – mają wpływ na relacje z kolegami, szefem, a nawet – na wynagrodzenie.
Firma Idea Ideainventor specjalizuje się w prowadzeniu różnego rodzaju szkoleń – z zarządzania czasem, z rozwiązywania problemów, z efektywności i wzrostu produktywności. Organizujemy również team buildingi, wyjazdy integracyjne dla firm czy też eventy pracownicze. Wszystko to ma na celu integrację pracowników i zwiększenie aktywności i skuteczności zatrudnionych. Pomoc w odnalezieniu motywacji i rozwiązanie problemu spadku efektywności pracownika przynieść może również przestrzeganie kilku zasad. Specjalnie dla Państwa stworzyliśmy małe vademecum.
-
Po pierwsze – Stay focused (koncentracja)
Z badań uczonych wynika, że zajmując się wieloma rzeczami w jednym czasie popadamy w chaos, który w rezultacie spowalnia naszą pracę. Postarajmy się uporządkować swoje obowiązki – lepiej jest zrobić mniej i skupić się na naprawdę ważnych zadaniach wykonując je dobrze. Może warto zrobić listę? A może zmiana organizacji pracy będzie polegać na kolorowych sticky notes’ach, które w przyjemny sposób ułatwią Państwu pracę? Ważne, aby dopasować najlepsze rozwiązanie dla siebie. Metodę, którą my stosujemy nazwaliśmy UPeDek, czyli Usiądź – Pomyśl – Działaj. Ma ona na celu pełne skupienie w pierwszych 10 – 15 minutach mojej pracy (z kubkiem gorącej kawy w dłoni ). Polega to na spokojnym zajęciu miejsca przy biurku, skoncentrowaniu się i ułożeniu w głowie zadań w hierarchii – od tych bardzo pilnych do takich, które mogą zaczekać aż zakończymy te pierwsze.
-
Po drugie – Time control (zarządzanie czasem)
Jeśli nasz czas pracy jest dobrze zaplanowany żadne obowiązki nie zostaną do wykonania po godzinach. Zacznijcie Państwo od usunięcia „rozpraszaczy” – na czas wykonywania ważnych zadań sprzątnijcie ze swojego biurka telefon, wyłączcie portale społecznościowe, wyłączcie muzykę, bez zastanawiania się, co zrobić na kolację. To i wiele innych dekoncentruje, a przecież nikt z Państwa nie chce zostawać w pracy dłużej, niż powinien. Zastanówcie się Państwo nad wprowadzeniem schematu dnia pracy, np.
RANO – maile,
POŁUDNIE – korespondencja
POPOŁUDNIE – spotkania
Każda praca ma własną specyfikę, ale jeśli tylko zechcemy na pewno uda się wypracować w sobie te zmiany.
-
Po trzecie – work place (miejsce pracy)
Badania wykazały, że otoczenie, w którym pracujemy ma ogromny wpływ na to jak pracujemy. Nie da się ukryć – odpowiednie urządzenie miejsca w pracy na pewno poprawi nasz nastrój a co za tym idzie – zwiększy chęci do pracy. Postarajcie się Państwo, aby miejsce pracy było dobrze naświetlone. Najlepsze jest światło naturalne, ale jeśli nie ma takiej możliwości należy zadbać, aby sztuczne źródło światła było sprawne i dawało odpowiedni efekt.
Możliwości, abyście poprawili Państwo swoją efektywność jest wiele. Należy również pamiętać, ze takie podstawowe czynniki jak odpowiednia dieta, odrobina ruchu i pozytywne nastawienie to fundament dobrego pracownika. A dobry pracownik to efektywny pracownik 🙂