Jak przekonać innych do swoich pomysłów-szkolenie
Sztuka perswazji i efektywnej komunikacji
Opis szkolenia:
Jest pewien zestaw umiejętności, który jest złotym zasobem każdego człowieka. Oznacza grupę skarbów, które warunkują naszą skuteczność w codziennym funkcjonowaniu. Niewątpliwie umiejętności sprawnej komunikacji należą do tej wyjątkowej grupy.
Jeśli zatem zastanawiasz się jak kształtować na własnych zasadach dobre relacje z innymi, jak mówić, by to co chcesz powiedzieć zostało właściwie odebrane- to szkolenie jest właśnie dla Ciebie.
Nasz główny cel to przekazanie Ci umiejętności świadomego i swobodnego tworzenia efektywnych komunikatów i budowania całokształtu przekazywania informacji, w taki sposób, w jaki Ty sam chcesz być odbierany. Proponujemy również dostarczenie Ci narzędzi komunikacyjnych, które pomagają w pracy i są skutecznym tworzywem do budowania efektywnych i mających niezwykłą moc komunikatów. Sam odczujesz ich moc i działanie na szkoleniu.
Korzyści dla uczestnika
• Zdobędziesz umiejętności kierowania rozmową
• Poznasz skuteczne mechanizmy dźwigni behawioralnej
• Nauczysz się jak tworzyć efektywne perswazyjne komunikaty
• Poszerzysz swoje pole wpływu na innych
• Dowiesz się jak za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej budować wokół siebie aurę wiarygodności
• Zdobędziesz umiejętności dobierania właściwych argumentów, tak aby realizować założone cele rozmowy
Metody pracy używane podczas szkolenia ,,Sztuka perswazji i efektywnej komunikacji’’
• Studium przypadku( case study)
• Scenki, odgrywanie ról
• Ćwiczenia indywidualne
• Ćwiczenia grupowe
• Dyskusje
• Wykład
• Symulacje
• Gry
• Peer coaching
• Metoda dramy
Grupa docelowa .
Szkolenie adresowane osobom , które chcą poznać i pogłębić wiedzę na temat skutecznej komunikacji.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)Wiedza – 25%Umiejętności – 60%Postawa – 15%
Program szkolenia
1. Komunikacja – pole wpływu
- Wykorzystanie magii języka przez wielkie postacie
- Sterowanie komunikacją-od czego zacząć
- Zasady rekonstrukcji otrzymanych komunikatów- fundament , na którym budujemy efektywną komunikację i wpływ na innych
Uniwersalne zasady komunikacji
- Komunikacja niewerbalna-poza słowem (umiejętne i ukierunkowane korzystanie z mowy ciała w komunikacji)
- Rozpoznawanie postaw rozmówcy z obserwacji sygnałów poza słowami
- Elementy przestrzeni w budowaniu ukierunkowanego wrażenia odbiorcy
- Wiązka różnorodnych sygnałów autoprezentacji mająca wpływ na kontakt
- Dwie strony komunikacji słuchanie i mówienie
- Jak słuchać, by tworzyć dobry kontakt
- Bestsellery komunikacji : Sprawdzone narzędzia komunikacji, które zapewniają efektywną komunikację
- Jak mówić by być zrozumianym
- Zaburzenia komunikacji związane z osobą nadawcy
- Dopasowanie kontaktu do odbiorcy, sytuacji
- Zabójcy komunikacji:zwroty i określenia, które zamykają kontakt
3. Trening behawioralny-perswazja
- Kluczowa filozofia ( manipulacja, a Twoje wartości)
- Podstawowy błąd – słowa to nie rzeczywistość
- Hipoteza Saphira –Whorfa i jej przełożenie na naszą rzeczywistość
- Od konkretów do wrażeń ( składanie obserwacji w całość, celowany komunikat)
- 6 dźwigni manipulacji w komunikacji
- Wykorzystanie zjawiska reaktancji psychologicznej
4. Proces budowania kontaktu i sterowanie relacją
- Strategia budowania kontaktu
- Przygotowanie ( co musisz wiedzieć)
- Sposoby zdobywania informacji
- Planowanie posunięć
- Umiejętność spontanicznego łączenia faktów
- Klasyczny trening : kilkadziesiąt sekund myślenia na głos
5. Przekazywanie krytyki i pochwały – jak to robić, aby pogłębiać relacje
- Metoda kanapki
- Waga przygotowania do rozmowy
- Emocje jako sprzymierzeniec w rozmowie
- Szanowanie wartości innych przy jednoczesnym przekazywaniu informacji o błędach
6. Budowanie nowej jakości komunikacji w Twojej rzeczywistości
- Indywidualny plan treningu dla każdego uczestnika
- Wybrane konkretne problemy z życia uczestników i trenowanie umiejętności niezbędnych w tych sytuacjach
Podczas szkolenia ,,Sztuka perswazji i efektywnej komunikacji’’ uczestnicy biorą udział w wielu aktywnych ćwiczeniach i grach, uświadamiających podstawowe mechanizmy kierujące postrzeganiem i tworzeniem efektywnych komunikatów. Szkolenie zaprojektowane jest głównie dla pracowników HR-u oraz administracji, dlatego zarówno case study wykorzystywane na szkoleniu, jak i aktywne ćwiczenia związane są ze specyfiką tej pracy.
Zapytaj o szkolenie dla siebie lub pracowników z Twojej firmy już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.