Strategiczne zarządzanie zmianą
Opis szkolenia strategiczne zarządzanie zmianą:
Każda organizacja podlega co pewien czas istotnym zmianom. Zmiany te dosięgają wszystkich pracowników bez wyjątku. Można również zauważyć, że zmiana to jedyna pewna w otaczającym świecie.
Współcześnie dla każdego koordynatora lub kierownika umiejętność przeprowadzenia swojego zespołu przez szereg zmian jest kluczową umiejętnością.
To szkolenie w całości skupia się na wszystkich obszarach , które są nierozerwalnie związane ze zmianą w organizacji. Umiejętność angażowania pracowników i wiązania z nowym procesem, umiejętność wdrażania w nowe procesy , zaplanowanie wdrażania nowych rozwiązań to strategiczne umiejętności , które w trakcie szkolenia będą stopniowo wprowadzane na szkoleniu.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie umiejętności zaplanowania i wdrażania konkretnych działań do optymalizacji zmiany w organizacji
- Poszerzenie wiedzy z zakresu psychologicznych typów osobowości i reakcji koordynatorów na poszczególne rysy psychologiczne pracowników
- Zdobycie narzędzi pozwalających inspirować współpracowników do zmian w trakcie codziennych relacji
- Zdobędą umiejętność zbudowania autorytetu w oczach swoich pracowników i współpracowników poprzez to efektywniej rozwiązują bieżące problemy podczas zmiany
- Szkolenie stworzy możliwości zdobycia umiejętności wpływania na innych poprzez użycie odpowiedniej argumentacji .
- Szkolenie stworzy możliwości zdobycia umiejętności wpływania na innych poprzez użycie odpowiedniej argumentacji.
Metody pracy używane podczas szkolenia
- Ćwiczenia indywidualne
- Dyskusje
- Case study
- Symulacje
- Gry
- Wykład
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone dla osób odpowiedzialnych za wprowadzanie zmian w firmie, w zespole .
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 55%
Umiejętności – 30%
Postawa – 15%
I Edycja Dzień 1
Program szkolenia
1. Szukanie wspólnych mianowników: Ty- Pracownik – Organizacja
- Matryca wspólnych korzyści i celów
- Ustalenie zbioru wartości głównych i dodanych
- Uzmysłowienie wspólnej ścieżki celów
- Pokazanie wzajemnych korzyści na każdym etapie kontaktów wewnętrznych i z klientem
- Specyfika zarządzania zespołem handlowców
- Dobór metod w zależności od specyfiki pracy i zespołu
- Co wewnątrz to na zewnątrz- waga postawy i jej przełożenie w biznesie
- Złe nawyki w relacjach z zespołem handlowym (analiza przykładów)
- Puzzle wiedzy o zespole (co musisz wiedzieć, aby budować relacje podnoszące efektywność pracy)
2. Profil zespołu
- Charakterystyka ogólna członków Twojego zespołu
– specyficzne nawyki,
– zasoby i potrzeby
– styl życia - Funkcjonowanie poznawcze Twoich pracowników
- Jak myśli pracownik-oś psychologicznych uwarunkowań
- Poszczególne obszary funkcjonowania ( nawiązywanie kontaktów, analiza pracowników, organizacji, możliwości, współpraca z innymi, argumentowanie, sterowanie rozmową, finalizowanie)
3. Budowanie relacji i motywowanie na fundamencie potrzeb i wiedzy
- Czego oczekują i szukają pracownicy-piramida potrzeb
- Galopujące myśli pracownika-jak sterować tym co pracownik dostrzega w działaniu szefa .
- Które obszary zarządzania związane są z osobistą aktywnością kierownika , a które z aktywnością skierowaną na poprawę efektywności działań handlowców
4. Zwiększanie efektywności i motywowanie do współpracy naszych współpracowników
- Postawa jako podstawowy fundament w budowaniu ducha współpracy
- Podstawowy błąd działania schematów
- Najbardziej znane metoda rozwiązywania problemów i inicjowania współpracy
- Metoda Kurta Lewina
- Metoda stopniowania emocji
- Metoda kanapki
- Waga przygotowania do rozmowy z handlowcem
- Szanowanie wartości innych przy jednoczesnym przekazywaniu informacji o błędach i dalszych oczekiwaniach
5. Najczęstsze problemy z motywowaniem pracowników i ich źródła
- Najczęstsze błędy praktyczne
- Wiedza o naturze motywacji
- Czynniki społeczne utrudniające wzrastanie efektywności oraz możliwości ich eliminacji
6. Optymalne metody motywowania zespołu podczas przeobrażeń
- Kij i marchewka
- Rozmowy dyscyplinujące i oceniające
- Motywowanie zależne czyli poker znaczonymi kartami
7. Elastyczne metody podnoszenia efektywności zespołu podczas fazy wprowadzania zmian
- Zebrania z pracownikami
- Coaching i peer coaching
- Storytelling w motywowaniu pracowników
- Kreatywne zespoły projektowe
8. Monitoring
- Narzędzia wykorzystywane do oceny pracy
- Algorytm nadawania priorytetów poszczególnym zadaniom
- Czynniki pośredniczące mające wpływ na monitoring pracy
- Wewnętrzne czynniki w obrębie firmy
- Usprawnianie procesów mających wpływ na ocenę pracy
- komunikacja wewnątrz firmy oraz z klientami
9. Panel dyskusyjny
- Analiza indywidualnych problemów i tworzenie ścieżki rozwiązań
Zapytaj o szkolenie dla pracowników już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.