Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie-szkolenie.
Sprzedaż i obsługa klienta w Twoim sklepie ma wpływ nie tylko na wysokość paragonów.
Przede wszystkim profesjonalna obsługa klienta sprawia, że klienci wracają i do tego polecają nas innym. Musisz z wiedzieć, że to właśnie Twój personel z dnia na dzień poprzez dobrą lub złą obsługę buduje Twoją markę.
Walka o klienta już dawno przeszła metamorfozę: z walki cenowej, na walkę o pozytywne emocje klienta i profesjonalizm.
To właśnie jakość i umiejętność sprzedaży w Twoim sklepie ma wpływ na wielkość obrotów, zadowolenie z zakupów i siłę Twojej marki. Jeśli Twój personel potrafi prowadzić klienta przez proces zakupowy, potrafi go zachęcić i do tego sprawia,że wychodzi nie tylko z pełnymi torbami ale z pozytywnym doświadczeniem i uśmiechem to możesz spać spokojnie. Jeśli u Ciebie jest niestety inaczej-pomożemy Ci to zmienić.
Szkolenie ze sprzedaży w sklepie prowadzi praktyk, który doskonale wie co działa w codzienności Twojego sklepu. Wie co wpływa na sprzedaż i jak wyszkolić Twoich sprzedawców, aby Twój sklep rósł odtąd w siłę.
Metody pracy używane podczas szkolenia
-Studium przypadku( case study)
-Scenki, odgrywanie ról
-Ćwiczenia indywidualne
-Ćwiczenia grupowe
-Dyskusje
-Wykład
-Symulacje
-Gry
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone dla sprzedawców w sklepach stacjonarnych, bezpośrednio obsługujących klientów oraz dla właścicieli firm zajmujących się sprzedażą stacjonarną.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 25%
Umiejętności – 60%
Postawa – 15%
Co zmieni się po szkoleniu: ,, Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie”?
Uczestnicy po szkoleniu:
- Stosują wiedzę dotyczącą psychologii klienta w swojej codziennej obsłudze
- Potrafią ułożyć towar tak, że w oczach klienta jest on bardziej atrakcyjny,
- Wiedzą, w którym miejscu wykładać odpowiednie grupy asortymentu, aby zwiększać zainteresowanie klientów
- Potrafią w profesjonalny sposób radzić sobie z obiekcjami klienta
- Stosują techniki up i cross sellingu, dzięki czemu zwiększają obroty sklepu
- Wiedzą w jaki sposób prowadzić klienta, aby był on zadowolony i wracał jako stały klient
Program szkolenia: Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie – Jak sprzedawać w sklepie?
1. Obsługa w Twoim sklepie
Okiem eksperta i okiem klienta
– Co widzi klient i co wynika z naszego audytu (badanie przed szkoleniem)
– Podstawowe błędy sprzedawców
– Błędy ekspozycji towaru
2. Twój sklep oczami klienta
– pierwsze wrażenie
– całość obsługi
– od czego zaczynamy
3. Wprowadzenie – specyfika zarządzania małym punktem sprzedaży w pigułce
- Szerokie ognisko decydowania-koordynowanie wszystkich procesów (planowanie , zakupy, wprowadzenie nowych produktów, negocjacje z dostawcami, monitorowanie rynku, nadzór nad właściwymi praktykami sprzedaży, kontrolowanie ).
- Budowanie strategii dopasowanej do lokalnego rynku
- Codzienne kontakty z klientami i analizy lokalnego rynku i potrzeb
- Budowanie więzi z klientami
4. Metody budowania wizerunku sklepu w percepcji klienta
- Jak pozytywnie wpływać na zmysły Klienta – wygląd, zapach, oświetlenie wystrój,
- Informacje wewnątrz i na zewnątrz
- Poszczególne grupy towarowe i dostosowanie zajmowanej przez nie przestrzeni
- Rozplanowanie poszczególnych grup towarowych w sklepie-budowanie ścieżki zakupu klienta
- Jak przyciągnąć uwagę Klienta – Wyróżnienie elementów , na które chcemy skierować jego uwagę
3 . Praktyczne zabiegi zwiększające zysk w sklepie
- Zastosowanie systemu ,, ciągnięcia ‘’ ( Kanban) w codziennej polityce zaopatrzenia i uzupełniania towaru na sklepie
- Dopasowane działania marketingowe
- ( Przegląd działań marketingowych -wybór w zależności od cech klientów, rodzaju i polityki sklepu)
- Metoda mieczy samurajskich w marketingu i sprzedaży
4. Umiejętności sprzedawcy- Jak polecać poszczególne towary.
- Złote zasady kontaktu z klientem. Co trzeba zrobić, aby dobrze obsłużyć klienta w sklepie?
- Szybka wstępna ocena klienta i dobór taktyki postępowania
- Umiejętność dopasowywania obsługi do produktu/usługi i specyfiki klienta
- Sprzedaż poprzez alternatywy
- Techniki budujące lojalność i autorytet sprzedawcy
5. Nasz klient. Co jeszcze możesz zrobić, aby klient wracał?
- Arkusz oceny jakości obsługi klienta. Co jest dla niego szczególnie istotne
- Kiedy klient poleca Cię innym
- Co to znaczy sprzedaż przez pozytywne doświadczenie
6. Zmiany w sprzedaży w Twoim sklepie
- Ścieżka nowych nawyków w obsłudze klienta
- Kluczowe kompetencje i zasady
Jeśli Twój zespół wymaga pomocy, po prostu zadzwoń do nas. Porozmawiamy o tym jak możemy Ci pomóc poprawić obsługę klienta i zwiększyć obroty na Twoim sklepie.
Zarezerwuj swoje miejsce na szkolenie dla sprzedawców już teraz!
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.