Dorota Palczuk
Dorota Palczuk
Socjolog/konsultantka HRM, trenerka
„Nie można dojrzeć nowych rzeczy, dopóki nie zmieni się kierunku patrzenia”
Edward de Bono
Wykształcenie: mgr socjologii, specjalizacją: „Media i komunikacja społeczna”, Wyższa Szkoła Collegium Civitas.
Szkoły trenerskie: w marcu 2006 roku ukończyła roczną szkołę trenerów INTRA w Warszawie ze specjalizacją: „Umiejętności psychospołeczne”.
W czerwcu 2012 roku ukończyła naukę w Europejskiej Szkole Trenerów Grupy SET ze specjalizacją: „Wdrażanie projektów rozwojowych w organizacjach” na poziomie zaawansowanym.
Specjalność zawodowa w obszarach:
- Tworzenie standardów obsługi klienta i sprzedaży oraz programów lojalnościowych dla klientów,
- Rozwój kompetencji menadżerskich,
- Tworzenie procesów rozwojowych w organizacji,
- Team building – integracja i współpraca zespołowa,
- Treningi antydyskryminacyjne (m.in. zarządzanie różnorodnością, równość płci w organizacji, zarządzanie wiekiem, komunikacja międzykulturowa).
Doświadczenie zawodowe: Przez 4 lata pracowała w firmie handlowej w dziale obsługi klienta i sprzedaży, gdzie zdobyła doświadczenie z bezpośredniej i telefonicznej obsługi klienta, technik sprzedaży oraz budowania lojalności klientów. Prowadziła również szkolenia produktowe dla klientów sieciowych w języku polskim i niemieckim.
W latach 2007-2009 współpracowała na stałe jako trener wewnętrzny z firmą Niezależnych Doradców Finansowych, gdzie realizowała szkolenia dla zespołów handlowych z obsługi klienta i technik sprzedaży, oraz dla wyższej kadry zarządzającej z motywowania i przywództwa zespołów handlowych.
Od 2010 roku na stałe współpracuje z firmami szkoleniowymi Apexnet i MCS, realizując szkolenia m.in. dla takich klientów jak: Grupa PSA Peugeot Citroën, Avon, L’oreal, Tate and Lyle, RWE, PGNiG, Agfa, TUW Pocztowe, Bank Nordea, Polskie Porty Lotnicze, Inspektorat uzbrojenia, SWPS, Anwil.
Przebyte szkolenia:
- Asertywność, INTRA,
- Komunikacja interpersonalna, INTRA,
- Twórcze myślenie, INTRA,
- Wrażliwość międzykulturowa, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej KOWEZiU,
- Kompetencje liderskie “Intercultural Navigators”, British Council,
- Doradztwa zawodowego w obszarach wielokulturowych, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej KOWEZiU,
- Negocjacje handlowe, EFS,
- Techniki sprzedaży, obsługa klienta, EFS,
- ABC Coachingu, EFS,
- Trening antydyskryminacyjny na poziomie podstawowym, Fundacja Dom Spotkań im. Angelus Silesius,
- Trening antydyskryminacyjny na poziomie zaawansowanym, Fundacja Villa Decjusza.
Wybrane doświadczenie w obszarze zarządzania projektami HRM:
Grupa PSA Peugeot Citroën
Współkoordynator projektu szkoleniowo-rozwojowego w latach 2012-2014 w zakresie:
- badania potrzeb szkoleniowo-rozwojowych poprzez współpracę z Centralą firmy oraz wybranymi dealerami,
- przygotowywanie i prowadzenie szkoleń z zakresu: obsługi klienta, technik sprzedaży, budowania lojalności klienta, kompetencji menadżerskich, coachingu menadżerskiego oraz train the trainers.
Cigno Consulting Sp. z o.o.
Stanowisko konsultantki w projekcie EFS w latach 2011-2013 w ramach usług doradczo-rozwojowych w obszarze HRM, dla biorących udział w projekcie firm w zakresie:
- przeprowadzania audytów personalnych metodą HPI,
- analizy opisów stanowisk, oraz wymogów kwalifikacyjnych,
- tworzenia profili kompetencyjnych oraz książek kompetencyjnych,
- opracowania założeń do systemów motywacyjnych (m.in. wartościowanie stanowisk pracy),
- określania potrzeb kadrowych, oraz wyłaniania talentów za pomocą ścieżek kariery,
- przygotowywania i prowadzenia AC I DC,
- wdrażania systemu ocen pracowniczych.
Tryumf Sp. z o.o.
W latach 2011-2012 współrealizacja projektu rozwojowego we współpracy z kadrą zarządzającą w ramach rozwoju działań HRM w organizacji poprzez przeprowadzenie:
- audytu personalnego,
- tworzenie opisów stanowisk,
- profili kompetencyjnych,
- arkuszy ocen,
- ścieżek kariery do wyłaniania talentów w organizacji.
Dom Kredytowy Notus,
W roku 2013 koordynowanie projektu rozwojowego w organizacji poprzez:
- realizowanie strategii zarządzania wiekiem,
- tworzenie opisów stanowisk,
- wdrażania systemu ocen pracowniczych.
HR Soft Szkolenia & Doradztwo
Od 2011 roku współpraca z firmą HR Soft Szkolenia & Doradztwo przy różnorodnych projektach, związanych z obszarem HRM, m.in. przy tworzeniu:
- strategii rekrutacyjnych,
- systemów rozwoju i oceny pracowników,
- prowadzenia AC I DC.
Merservice
W latach 2011-2012 realizowanie projektów w zakresie działań rekrutacyjnych i rozwojowych, poprzez:
- przygotowanie oraz współprowadzenie AC pod kątem przygotowywania przyszłej kadry kierowniczej w organizacjach.
Wybrani klienci w zakresie doskonalenia działów handlowych:
Grupa PSA Peugeot Citroën, szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Maspex Wadowice, szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Mars. FHU, szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Totalizator Sportowy, szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Organika S.A., szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
SFA Poland, szkolenia dla przedstawicieli handlowych.
Canpol babies, szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Alior Bank, szkolenia dla menadżerów ds. kluczowych klientów.
Farmacol S.A., szkolenia dla przedstawicieli handlowych i kierowników regionalnych.
Hapag Loyd, szkolenia dla pracowników działu obsługi klienta i sprzedaży.
Prywatnie:
Pasjonują ją podróże, uwielbia czytać Kapuścińskiego i oglądać filmy z Woody Allenem. Jej ukochanym miastem, w którym chciałaby zamieszkać jest Nowy Jork. Zimą pasjonują ją jazda na nartach, a w szczególności free ride, latem szuka w różnych zakątkach świata „idealnej” fali na surfing. Ma w sobie dużo pasji i spełnia się w pracy z ludźmi.
Wybrane opinie klientów:
„Dorotę poznałam w trakcie współpracy z jedną z firm szkoleniowych, od lat współpracujemy w zakresie szkoleń. Jako trenerkę charakteryzują ja nienaganny profesjonalizm, zaangażowanie i wiedza merytoryczna. Jako człowiek jest pasjonującym kompanem do rozmów, jej wrażliwość i inteligencja emocjonalna zaskakują mnie każdego dnia. To połączenie cech i umiejętności sprawia, że każde spotkanie z Dorotą, czy to prywatnie, czy zawodowe jest niesamowitym przeżyciem. Osoby, które będą z nią współpracować z pewnością zarażą się jej pasją i wiele od niej nauczą”.
Beata Styś
Dyrektor ds. Szkoleń i sprzedaży
„Dorota jako trenerka jest profesjonalistką, która łączy wiedzę merytoryczną z ogromnym zaangażowaniem w prowadzeniu szkoleń. Jej energia, poczucie humoru, udziela się każdemu, kto ma możliwość z nią współpracować. Realizując z nią wiele projektów HR-szkoleniowych, mogłam się wiele nauczyć o pracy z ludźmi, przede wszystkim, jak przełamywać ich opór i wzbudzać zaufanie. Mam nadzieję na dalszą owocną współpracę i z pewnością polecam Dorotę jako świetnego fachowca”.
Magdalena Trzcińska
Dyrektor ds. HR
„Pani Dorota Palczuk w trakcie naszej współpracy w zakresie realizacji szkoleń dla naszej firmy, zaprezentowała warsztatową formę szkolenia, znacznie odbiegająca od tych ogólnie przyjętych kojarzących się z wykładami i notatnikiem.
Pani Dorota to osoba niezwykle dynamiczna, profesjonalna, obdarzona wyjątkowym darem docierania do ludzi. Jej znakomite umiejętności psychofizyczne powodują zainteresowanie oraz chęć do współdziałania w grupie a przede wszystkim pozbawienia uczestników jakiegokolwiek skrępowania. Niekonwencjonalne metody przekazywania informacji, jak również gotowość do udzielenia błyskotliwych odpowiedzi, budziły ogromne wrażenie. Z przyjemnością weźmiemy udział w kolejnych szkoleniach Pani Doroty, zatem polecam ją jako świetną trenerkę i człowieka”.
Krystyna Staniszewska
Kierownik zespołu ds. personalnych TUW Pocztowe