Szkolenie zarządzanie dla managerów
-Efektywne zarządzanie zespołem
Zarządzanie jako wytyczanie nowych skutecznych dróg łączących cele firmy z celami pracownika
Opis szkolenia.
W każdej organizacji umiejętność właściwego zarządzania ludźmi to umiejętność, która przyczynia się do zwiększania potencjału Firmy na wielu płaszczyznach.
Korzyści dla uczestnika po szkoleniu zarządzanie dla managerów/ rozwijane kompetencje.
- Uczestnicy nabędą umiejętność rozbudzania pozytywnej energii do pracy u swoich podwładnych i współpracowników.
- Uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętność budowania właściwego obrazu własnej osoby w percepcji swoich współpracowników i podwładnych.
- Będą potrafili diagnozować umiejętności swoich pracowników, a poprzez ukierunkowane zarządzanie kompetencjami zwiększać efektywność pracy podległego zespołu.
- Szkolenie uświadamia wszystkie krytyczne obszary zarówno w ścieżce postępowania menagera jak i jego zespołu.
Cele szkolenia
- Zdobycie wiedzy o typach osobowości pracownika
- Nabycie umiejętności szybkiej diagnozy potrzeb pracowniczych
- Wytrenowanie umiejętności przekazywania informacji na tle grupy w zwięzły ale i motywacyjny sposób z wykorzystaniem mechanizmu perswazji.
- Zdobycie umiejętności dotyczącej motywowania poprzez dobór właściwych pozapłacowych narzędzi zarządzania
- Nabycie umiejętności dopasowania właściwego stylu zarządzania do poziomu zadań i dojrzałości pracowników
Metody pracy używane podczas szkolenia
- Studium przypadku( case study)
- Scenki, odgrywanie ról
- Ćwiczenia indywidualne
- Ćwiczenia grupowe
- Dyskusje
- Wykład
- Symulacje
- Gry
Grupa docelowa /dla kogo zaprojektowaliśmy to szkolenie
Szkolenie adresowane jest w pierwszej kolejności dla managerów, brygadzistów i osób zarządzających zespołem.
Szkolenie polecane wszystkim, którzy poprzez poznanie zasad związanych z zarządzaniem i przywództwem będą postrzegać swoje stanowisko pracy i codzienny kontakt z pracownikami jako możliwość tworzenia nowej jakości, a całokształt będą widzieć nie jako kapryśny los, ale jako przewidywalny, oparty na zasadach proces.
WUP (opis, procentowy rozkład, na doskonalenie czego poświęcany jest czas na szkoleniu)
Wiedza – 25%
Umiejętności – 60%
Postawa – 15%
Czas szkolenia: 2 dni
Zarządzanie dla managerów-Program szkolenia
I Dzień
- Idea zarządzania, a rzeczywistość managera
- Historyczny pazur we współczesnym zarządzaniu- krótki rys ewolucji zarządzania i czynników wymuszających zmiany
- Co to znaczy być managerem czy kierownikiem i dobrze zarządzać
- Profil skutecznego managera- cechy i zachowania
- Dostępność narzędzi kierowania w zależności od wagi stanowiska kierowniczego
- Cechy charakterystyczne i różnice między liderem grupy, a kierownikiem wyższego szczebla
- Zarządzanie jako system naczyń połączonych
- Funkcje kierowania
- Ważne umiejętności manifestujące się w kierowaniu zespołem
- Umiejętności komunikacji, motywacji, organizowania czasu pracy swojego i podwładnych, planowania, delegowania, kontroli .
- Style kierowania, a wpływ na inicjatywę pracowników i rozwój kompetencji
- Koncepcja Blancharda jako model sprzyjający rozwojowi kompetencji
- Kompetencje- cenne komponenty kapitału ludzkiego w rękach osób zarządzających
- Zarządzanie a kompetencje- śladami Petera Druckera
- Pojęcie kompetencji
- Umiejętność definiowanie profili kompetencyjnych oczekiwanych na danym stanowisku
- Synergiczne oddziaływanie czynników wpływających na poziom kompetencji
- Umiejętności managera potrzebne zarówno przy tworzeniu profili jak i przy ocenie zasobów kompetencji pracowników
- Wykorzystanie kompetencji z zakresu komunikacji w zarządzaniu managerów
- Bestsellery komunikacji-sprawdzone narzędzia zapewniające skuteczną komunikację
- Komunikacja synergiczna – morze możliwości
- Zasady rekonstrukcji otrzymanych komunikatów- fundament, na którym budujemy efektywną komunikację z pracownikiem
- Waga komunikacji werbalnej i niewerbalnej w codzienności
- Jak słuchać, by tworzyć dobry kontakt oraz zdobywać ważne informacje
- Jak mówić, by być zrozumianym
- Zaburzenia komunikacji związane z osobą nadawcy
- Filtry komunikacji przeszkadzające w porozumiewaniu się
- Motywowanie – Jak sprawić, by ludziom chciało się chcieć
- Rys najważniejszych teorii motywacji
- Najskuteczniejsze narzędzia motywacji wpływające na rozwój i efektywność
- Motywowanie płacowe
- Jakie zasady muszą być spełnione, aby system ułatwiał zarządzanie kompetencjami
- Motywowanie pozapłacowe- najskuteczniejsze narzędzie motywacji dostępne na każdym szczeblu zarządzania
- Najczęstsze problemy z motywowaniem pracowników i ich źródła
- Najczęstsze błędy sabotujące nasze działania w zakresie skutecznego zwiększania potencjału naszych pracowników
- Czynniki społeczne utrudniające wzbudzanie wzrastającej efektywności oraz możliwości ich eliminacji
- Tradycyjne metody motywowania-kij i marchewka
- Motywowanie zależne czyli poker znaczonymi kartami dla dobra obu stron
II Dzień/Szkolenie zarządzanie dla Managerów
- Połączenie uniwersalnych zasad z indywidualnym podejściem do każdego pracownika
- Idea oceny pracowniczej-najważniejsze aspekty
- Metody zdobywania i źródła właściwej wiedzy o pracowniku
- Matryce kompetencji i kryteria oceny
- Opór w trakcie oceny- z czego wynika i jak go przełamywać
- Budowanie atmosfery zaufania
- Identyfikacja problemów i luk kompetencyjnych
- Tworzenie środowiska autentycznego dialogu z pracownikiem
- Rozmowa Oceniająca
- Rozmowy korygujące i rozmowy oceniające
- Bariery mentalne
- Umiejętności i wiedza przełożonego przeprowadzającego ocenę
- Rola przygotowania się przed rozmową
- Przygotowanie pracowników do rozmowy
- Poszczególne fazy rozmowy oceniającej
- Umiejętność motywowania , informowania i ustalania dalszych planów z pracownikiem
- Błędy na etapie przeprowadzania rozmowy oceniającej
- Jak chwalić i jak udzielać konstruktywnej krytyki
- Jak radzić sobie z emocjami naszymi i pracownika
- Zarządzanie kompetencjami w dziale
- Właściwe rozdzielanie pracy a umiejętność delegowania
- Różnica między delegowaniem a spychologią
- Najczęściej popełniane błędy
- 6 stopni delegowania- w zależności od kompetencji kierownika i pracownika
- Korzyści dl kierownika, pracownika i organizacji
- Najbardziej zaawansowane techniki zarządzania
- MBO- bank kompetencji , cele indywidualne i rynek celów, nastawienie na czynnik ludzki w sztywnym kagańcu konkretnych wskaźnik
- Zasady ustalania celów SMART
- Kaskadowanie
- Zasada rozliczania-jasno określone wskaźniki
- Wymuszanie współpracy-rynek celów
- Inne modele zarządzania ułatwiające właściwe zarządzanie kompetencjami
Wybrane metody aktywne realizowane podczas szkolenia ,,Zarządzanie dla Mangerów”.
- Kierownik budowy. Jest to ćwiczenie doskonale otwierające temat zarządzania. Przede wszystkim uświadamia wagę otwartej komunikacji z pracownikami i uzmysławia wpływ stylu kierowania na zespół.
- Wyjazd integracyjny. Ćwiczenie trenujące zdobywanie informacji przez kierownika o pracownikach.Uczestnicy w tym ćwiczeniu zdobywają wiedzę o kompetencjach swoich podwładnych i ich typie funkcjonowania poznawczego. W ostatnim etapie mają za zadanie przyporządkowanie właściwych zadań pracownikom.
- Dwa okopy. To ćwiczenie, które bardzo trafnie i szybko uświadamia osobom zarządzającym jak ogromny jest wpływ naszego nastawienia do innych oraz wpływu samej komunikacji na efektywność tego co robimy.
- Zebranie z podwładnymi-symulacja technik
- Projekt –Nowa kampania. Ćwiczenie grupowe zaprojektowane tak, aby uczestnicy mogli wykorzystać i dobrać najbardziej optymalny sposób motywowania z dostępnych( otrzymanych na początku zadania).
- Symulacja rozmów oceniających
Zapytaj o szkolenie: ,,Zarządzanie dla Managerów” już teraz!
A może chcesz, abyśmy stworzyli dla Ciebie szkolenie dla kadry kierowniczej niższego szczebla i dopasowali je do sytuacji w firmie?
Skontaktuj się z nami 517 112 689
lub w formularzu kontaktowym zapytaj o to szkolenie. My wyślemy Ci kartę zgłoszenia na szkolenie.