Dobre Eventy i team buildingi dla pracowników- jak je zorganizować?
Dobry event dla pracowników, dla działów HR, czy zarządu wcale nie musi oznaczać to samo.
Po czym poznajesz, że tym razem środki wydane na event dla pracowników były dobrze zainwestowane?
Zadowolenie pracowników, to tylko jeden niezwykle ważny czynnik. Nie znaczy to, że nie będziemy go brać pod uwagę, ale musimy mieć świadomość jakie kryteria decydują o sukcesie przedsięwzięcia.
Kiedy mówimy o sukcesie team buildingu?
Czy można mówić o sukcesie team buildingu dla pracowników jeśli wydaliśmy znacznie więcej niż zaplanowaliśmy? Czy możemy mówić o sukcesie, jeśli wprawdzie pracownicy dobrze się bawili, ale w trakcie wydarzenia zabrakło wody i trzeba było na szybko organizować wodę ?
Czy możemy przedstawiać zorganizowanie eventu dla pracowników jako jeden z naszych sukcesów w działaniu komórki HR, jeśli event nie był spójny z całą kampanią komunikacji firmy z pracownikami i otoczeniem?
No właśnie…Jest bardzo wiele elementów, o których trzeba pamiętać planując wydarzenie dla pracowników.
Projektowane team buildingi i eventy muszą być spójne z kampaniami marketingowymi budowaniem wizerunku firmy i z systemami wspierającymi motywacje.
Wspaniały i dobrze zorganizowany event może być ważnym elementem w radzeniu sobie ze spadkiem zaangażowania pracowników oraz przede wszystkim w tworzeniu więzi z firmą
Powstaje więc pytanie w jaki sposób zorganizować wydarzenia aktywizujące dla pracowników?
Istnieje bardzo duża ilość pomysłów na zorganizowanie ciekawego team buildingu. To w jakim kierunku pójdziemy jest związane zarówno z czasem jakim dysponujemy, naszymi finansami, celami, miejscem oraz ilością osób biorących udział w takim wydarzeniu.
Od czego zatem zaczynamy?
- Nasza kasa- to nasz początek.
Każda organizacja posiada własne ograniczenia. Fakt, że mamy mniejszy budżet, nie musi oznaczać, że odpuszczamy sobie całkowicie organizowanie wydarzeń pro-angażujących. W takiej sytuacji wiele działań musi być po prostu zorganizowanych przez dział HR , do tego należy rozważyć takie eventy które przynoszą wiele korzyści, a nie angażują ogromnej ilości środków. Wszystko musi być jednocześnie powiązane z celami, które przyświecają nam przy organizacji takiego wydarzenia.
Zaczynamy od określenia kwoty, którą możemy przeznaczyć na event. Organizując wydarzenie to właśnie budżet jest naszą ramą, która wpływa na rodzaj eventu, standard i dodatkowe atrakcje.
2. Plan wydarzenia i możliwe warianty
Zaplanuj przebieg wydarzenia, miejsce, liczbę uczestników, agendę, catering. Zanim zaczniesz działać w każdym z tych elementów musisz mieć plan. Nie oznacza to, że nie można w trakcie przygotowań czegokolwiek zmieniać. Plan pozwolą okiełznać początkowy chaos i wyznacza kolejne kroki w organizacji eventu.
Plan przygotuj na przynajmniej dwa warianty. To pozwala zoptymalizować przygotowania i wybrać najlepszą opcję. Dodatkowo idąc z planem obejmującym kilka wariantów Twoje propozycje organizacji eventu mają większe szanse na akceptacje przez zarząd. Zanim przystępujemy do działania manager HR musi zazwyczaj przedyskutować swoje działania i pomysły z zarządem, dlatego musi już dysponować konkretami-plan i budżet.
3, Miejsce eventu
Każdy event jest związany z pewnymi wymaganiami i ograniczeniami. Miejsce jest bardzo istotne z punktu widzenia komfortu, bezpieczeństwa i realizacji celów eventu. Dla eventów rozrywkowych warto wybrać oryginalne miejsce , które wpisz się w klimat planowanego wydarzenia. Nawet jeśli dział HR organizacje eventu zleca wyspecjalizowanej firmie, warto samemu zobaczyć miejsce zaplanowane na event. Wizja firmy i Twoja może się nieco różnić dlatego warto sprawdzić aby nie zafundowac sobie niemiłej niespodzianki.
4. Zrób check listę
To bardzo dobre i proste narzędzie pozwalające wyeliminować wpadki.
Należy skupić się na stworzeniu check listy obejmującej sprawdzenie dosłownie wszystkich elementów związanych z organizacją eventu.
4. Dodatkowe elementy organizacyjne
Często organizując eventy łatwo jest zapomnieć o dodatkowych elementach składowych organizacji mających jednak ogromny wpływ na całość. To zazwyczaj takie elementy potrafiące zepsuć naprawdę dobry event: szatnia, toalety, miejsce dla palących, regulaminy, ochrona, pomoc medyczna, ubezpieczenie, zapewnienie wody-nawet wtedy, gdy wiemy, że później pracownicy mają poczęstunek.
5. Zdjęcia, filmy i pamiątki
Należy zadbać o to aby uchwycić emocje, współprace i zaangażowanie pracowników. To bardzo ważne elementy, które każdy dział HR wykorzystuje w polityce CSR oraz w innych działaniach związanych z employer brandingiem.